Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
3.5.2019, Jan Vítek, aktualita
Zrovna nedávno jsme se podívali na to, jak Microsoft v USA lobuje za to, aby nebyl prosazen zákon garantující zákazníkům právo na opravu. Nyní se dozvídáme, že v sousedním Ontariu lobisté dosáhli svého. 
Mr.GO! (104) | 5.5.20199:35
Ono takové právo na opravu je pro­-ekologické ­(nemusí se vyhazovat a likvidovat tolik ­"jednorázových zařízení­"), a je i ­"antimonopolní­" protože i když vás výrobce odkáže na autorizovaný servis, stejně si stále diktuje ceny a podmínky. Asi jedním z máála způsobů, jak pomoci právu na opravu by byl marketing firem, prodávajíci nekazící se výrobky a spolehlivé služby, protože by se neměli čeho bát, a na výš zmíněné by lákali zákazníky.
Na Slovensku mají zákon týkající se nelegálních kurvítek­- tedy součástí navržených záměrně tak, aby po určité době znehodnotili danou věc.

I takový zákon na delší ­/ zákonnou životnost by to měl velice těžké, umím si představit, že výrobce by musel uvádět životnost výrobku, společně se seznamem opotřebitelných dílů a jejich cen a cen za jejich výměny. toto samo o sobě by možná změnilo konstrukci, protože v rámci konkurenčního bole by chtěli být na papíře lepší, než konkurence. Spotřebitel jako jednotlivec je ale totálně bezmocný proti firmám.
­(čerstvá osobní zkušenost­- tažné na passata. Objednal jsem díl, protože si ho umím bezpečně namontovat sám. firma dodala. když jsem se ohradil, že dodané tažné nesplňuje specifikaci výrobce ­- jimi dodané má jen 4 ze 6 montážních bodů, a víme že automobilka 100% šetří na každém milimetru a šroubku­- mi napsali že jich vyrobili stovky a stovky tak jak mi to dodali, že je to ok, ale jestli se mi to nezdá, tak že mi vrátí peníze. Takže ­"ojebali­" stovky a stovky nic netušících zákazníků. Kdybych si to od nich nechal i namontovat, tak bych dopadl úplně stejně.)
Odpovědět3  0
Jardadoma (1561) | 4.5.201911:46
Podle nadpisu jsem čekal, se se snad výrobci chtějí zbavit záruky. Nárok na podporu kutilů je asi kravina. To už spíš nějaký zákon na vyšší životnost výrobků bez ­"kur...vítek"
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 3.5.201918:10
Toto nevyžeší zákon ani lobista. Jediný kdo to může vyřešit je zákazník. Prostou preferencí výrobců, kteří toto nedělají. Krásným příkladem jsou třeba traktoráři J.D. Traktor se dá vyměnit, příslušenství je kompatibilní, výrobců kvalitních traktorů je víc, není co řešit. Pokud by místo objednávek začaly dorážet přátelské dopisy: ­"moje rodina od vás brala 80 let, ale tohle ne, koupil jsem jinde­", tak by se pěkně rychle rozmysleli. Akorát by to nesměly být jen plky, ale opravdu kupovat jinou značku.
Odpovědět9  0
kokyn1 (93) | 4.5.20198:26
tak oni si za to lidé mohou sami, ani se výrobcům nedivím. Jelikož mezi námi jsou dnes lidé tací, kteří se doma vlastními silami povrtají třeba v mikrovlnce a když jim pak blafne barák budou se důšovat že oni nic, to vadný výrobek a budou ukazovat na výrobce, zaplní socialní síte haty apod... Obzvláště v USA kde můžete žalovat kohokoliv za cokoliv.
Odpovědět3  1
sroobik (634) | 4.5.201914:49
pravo na opravu neznamena, ze si to doma budes rozoberat. Pravo na opravu znamena, ze sa to vobec da opravit a moze ti to opravit lubovolny opravar. Napr. ja som pred 3 tyzdnami zobral kosacku husqvarna do mojho oblubeneho servisu a poslal ma prec, ze jemu nahradne diely nepredaju, musim ist do original husqvarny. No tak som isiel a blbu kosacku orpavovali 3 tyzdne = uz nikdy tam nepojdem.
Odpovědět2  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.